Next Update

5 augustus 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Week nummero 3, gaat hard zo. Deze week beginnen de normale lessen eindelijk. Ik heb twee vakken gehad en het tempo vergeleken met de lessen in Nederland ligt zo ongelooflijk laag. In Nederland bespreken we met gemak een hoofdstuk per college, hier nog geen half hoofdstuk. Langzaam uitleggen, 20 voorbeelden enz enz. Ik vind het opzicht niet zo heel erg, dan hoef ik me ook niet heel erg in te spannen. Het leuke is, van die twee vakken heb ik de stof al gehad (in het propedeusejaar), dus dat wordt ontspannen mijn minor doen haha!

Op woensdag wilde ik mijn eerste surfles meemaken. Wij kunnen ons via school opgeven voor surflessen en deze kosten dan 50 rand, wat omgerekend €4,16 is. Hierbij zit vervoer, een wetsuit, een plank en de les zelf die 2u duurt. Opzicht wel de moeite waard om het te doen dus, tenminste als er plek voor is want er kunnen maar 10 mensen mee. En natuurlijk was het al volgeboekt toen ik me wilde opgeven.

Een klasgenoot van mij vertelde me dat hij keeper is van Vasco Da Gama in Cape Town, dat is een professionele voetbalclub die een niveau lager speelt dan de hoogste league in Zuid Afrika. Ik vertelde hem dat ik een fan van Ajax ben en dat ik graag een wedstrijd van Ajax Cape Town zou willen bezoeken. Toen hij dat hoorde, nodigde hij mij uit om op woensdag met hem mee te gaan want hij moest tegen Ajax Cape Town voetballen in het Green Point Stadium, dat is het stadion waar de finale van het WK 2010 in werd gespeeld. Dit aanbod kon ik dus niet weigeren! Hij gaat mij waarschijnlijk rondleiden door het stadion en laat kamers zien die normale toeristen niet zouden zien.

Maar voor nu ben ik nog aan het nagenieten van een werkelijk super weekend! Op zaterdag zijn de Table mountain opgegaan. Wij waren ongeveer 2u bezig met wel een aantal pauzes, maar dat was zeker de moeite waard. Het uitzicht was werkelijk schitterend. Alleen daarna moesten we nog naar beneden, waarbij we merkten dat de klim omhoog toch al aardig wat invloed uit uitgeoefend op onze benen. Een stuk meer pauzes genomen dan op de weg omhoog. Wij worden ook een dagje ouder!

Gisteren zijn we naar een Township geweest met de zoon van de manager van de residentie.  De huizen zijn daar echt klein en armzalig, je wordt echt met je neus op de feiten gedrukt. Dan pas zie je hoe goed iedereen het eigenlijk heeft. Ik zei al tegen de rest: en wij maar klagen over de residentie en de WiFi... Nou deze mensen hebben veel meer te klagen. De huizen waren echt heel klein en het zag er echt vervallen uit. Heel confronterend om te zien.

Eerst gingen we naar een kerk en woonde we daar een kerkdienst bij en daarna gingen we Braaien. Deze plek was ook bij Nick & Simon de Suid Afrikaanse droom geweest! Er was een groot feest aan de gang, blijkbaar is dat elke zondag een grote happening en dat hebben we geweten. Bier ging er goed in en het vlees (na 2u wachten) ging er met hetzelfde gemak achterna. We zijn daar de hele middag nog gebleven en om 5u besloten we met z'n allen terug te gaan naar de residentie.
Met ongeveer 19 man in een busje waar 14 man in kan, dus het was een comfortabele terugreis voor sommigen

Vanochtend heb ik cursus gehad via school, die ging over het lichaam, de spieren, massage van de spieren enz. Hierbij kregen we een gratis Foam Roller en een b4ball. Hiermee gingen we oefeningen doen en leerden we onze eigen spieren te masseren en drukpunten te vinden.Enorm interessant!

Voor nu was dit het weer. Till next time!

1. Yvonne:
    5 augustus 2013
    Zo broeders, dat klinkt allemaal niet verkeerd en de foto's liegen er niet om! In één woord: WAUW!
    Fijn dat het weer wat beter wordt en dat je meer kunt doen. Hier gaat het echt op z'n Nederlands; iedereen kucht en puft dat het te warm is, maar als er één dag regen valt is het ook weer niet goed.. Hallo Holland! Maar ik klaag niet hoor; zonnen, zwemmen, BBQ-en en af en toe werken zijn nou niet de dingen waar ik een hekel aan heb :)

Gaaf dat je er zo goedkoop kunt surfen en de cursus over spieren en massage klinkt ook niet slecht (als je nog een proefpersoon zoekt.. :D). En super dat je al zo snel een voetbalwedstrijd én een rondleiding hebt geregeld! Jammer alleen dat het woord Ajax daarmee samenhangt.. haha
    Alvast heel veel plezier woensdag!!

Oja, en denk niet te licht over je minor.. Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden he, dus mijn verwachtingen zijn nu hoog gespannen :P

Xxx en de groetjes van Henk :)