Ouders op bezoek

23 oktober 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Zaterdag was het dan zover. Mijn ouders en mijn oudste zus (Esther) kwamen langs. We hadden afgesproken om elkaar te ontmoeten bij het hotel.
Nadat ze alle spullen in hun hotelkamer hadden gezet zijn we door Kaapstad gaan lopen en heb ik ze ook mijn verblijf voor deze paar maanden laten zien. Daarna ben ik met ze naar Long street geweest en vanaf daar door gegaan naar WaterFront waar zij de Robben Island tour voor maandagochtend alvast hadden geboekt.
Die avond zijn we naar The Crypt geweest, dit is een Jazz restaurant. Aangezien we elkaar meer dan 3 maanden niet hadden gezien, hadden we elkaar een hoop te vertellen. Het was echt heel erg gezellig. Ik had met Esther afgesproken dat ik haar die avond mee zou nemen naar Club31. Zo gezegd, zo gedaan. Een paar uur later gingen we in opperbest humeur terug.

We hadden afgesproken dat we op zondag naar Boulders Beach in Simon's Town, Cape of Good Hope en Cape Point zouden gaan. De dag begon redelijk goed, maar de nodige alcohol van de vorige avond was bij Esther en mij goed te merken!
Als eerste zijn we dus naar Boulders Beach geweest. Hier leeft een penguin kolonie en het was heel leuk om te zien. Het is ook een heel raar gevoel aangezien je gewend bent dat penguins in de kou leven en nu lopen ze daar op het strand met 20 graden.
Na Boulders Beach zijn we doorgereden naar The Cape of Good Hope. Dit was een belangrijk punt voor de VOC. Hier hebben we wat rotsen beklommen en heel veel foto's gemaakt want het uitzicht was geweldig! Natuurlijk hebben we ook de toerist uitgehangen en een paar typische toeristenfoto's gemaakt.
Na The Cape of Good Hope zijn we naar Cape Point geweest. Dit het een na zuidelijkste punt van Zuid Afrika. Ook hier was het uitzicht super mooi.
Die avond heb ik ze meegenomen naar een Ethiopisch restaurant en ook dit beviel heel goed. We kwamen erachter dat alles wat in het restaurant stond te koop was en dit gaf een leuke wending aan de avond. We gingen daar weg met een zak vol souvenirs.

Op maandagochtend gingen mijn ouders en mijn zus naar Robben Island. Aangezien ik dit met Masha wil doen als zij hierheen komt besloot ik "gewoon" naar school te gaan. In de middag zijn we naar de Botanische Tuinen geweest. Dit was ontzettend groot, maar ook heel mooi. De natuur op zijn mooist kun je wel zeggen.
Voor het avondeten zijn we naar mijn 2e thuis gegaan, Eastern Food Bazaar. Dit is een soort van lopend buffet met heel veel verschillende gerechten en ontzettend(!!!) goedkoop. Het duurste gerecht is hier 40 Rand, omgerekend 3 euro. Na het eten zijn we naar hun hotel gegaan en hebben we daar nog wat gedronken (zoals eigenlijk elke avond).

Op dinsdagochtend gingen ze Lions Head beklimmen. Ik had die dag een test en moest daar nog het een en ander voor doen. Om kwart voor 2 was ik klaar met mijn test en mijn ouders & zus wachtten al in de taxi die voor mijn school stond.
Die middag zijn we wijn gaan proeven net buiten Kaapstad. De eerste wijnboerderij (Groot Constantia) was net zoals vorige keer ontzettend goed. We hadden een aardige vrouw achter de bar die ons heel wat verschillende wijnen (sommigen die daar eigenlijk niet voor bedoeld waren) proeven. We zijn daarna nog naar een andere wijnboerderij gegaan en deze viel echt vies tegen. Je kreeg ontzettend weinig wijn, en wat we kregen was niet echt om over naar huis te schrijven.
Toen we terug in het hotel waren besloten Esther en ik even wat chips te gaan halen in een supermarkt vlakbij. We liepen langs wat souvenirkraampjes die er elke dag staan. Ze waren hun spullen aan het inpakken (was 18:00u) toen wij langskwamen. Plots vielen onze ogen op een paar mooie souvenirs en na flink wat onderhandeld te hebben, hebben we ze voor een mooi prijsje mee kunnen nemen. Op de terugweg van de supermarkt zag ik nog iets hangen, maar ik vond dat dat te duur was. Uiteindelijk, na 1x weglopen te hebben en wat vrouwelijke charmes van Esther heb ik het voor 1/3e van de originele prijs mee kunnen nemen. En mijn ouders? Die waren stikjaloers op onze souvenirs en begonnen gelijk bedragen te noemen om ze over te nemen!
Later zijn we naar Mama Africa gegaan. Het eten was ontzettend goed en de wijn ook trouwens! Tevens was er weer een dag om...

Vandaag zouden ze de auto terugbrengen en de camper op gaan halen, want ze zouden vandaag aan hun reis naar Johannesburg beginnen.
Mijn vader & Esther zouden de auto wegbrengen en dan zouden ma & ik boodschappen gaan doen. Het ophalen van de camper bleek dus op een totaal andere plek te moeten dus moesten ma en ik wachten totdat ze terug waren, wat pas 4u later was.
In de tussentijd ben ik met moeders over Green Market Square gelopen, hebben we de Pan African Market bezocht, zijn we naar Bo Kaap gegaan en heb ik haar Company's garden laten zien.
Om half 2 waren mijn vader en Esther terug met de camper en hebben we al hun spullen in de camper gedaan. Na alles erin gezet te hebben, zijn we naar Campsbay gereden. Dit is een rijke buurt en ligt aan het strand. Nadat we wat gegeten hadden zijn we over het strand gelopen en hebben we wat foto's gemaakt. Later hebben pa & ma nog wat schilderij doeken gekocht van lokale kunstenaar, ook hier kwam pa zijn reputatie als keiharde onderhandelaar weer naar boven. Hij deed zijn bijnaam (Papa Banditos) weer eer aan.

Nadat ze mij bij het appartement afgezet hadden was het tijd om afscheid te nemen. Hun zouden door rijden naar Hermanus en hun reis naar Johannesburg starten en het liefst zou ik met ze mee gaan. Afgelopen dagen waren echt super!!! Nu moet ik me jammer genoeg op school gaan focussen want ik heb over 2 weken examens...

Over precies 5 weken is Masha er, dus dat is het volgende waar ik naar uit kan kijken. Voor nu, tot de volgende keer!