Tijd voor update

3 oktober 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een lange tijd van stilte zal ik weer eens wat laten horen. Afgelopen paar weken zijn eigenlijk zo omgegaan. In deze tijd hebben we niet zoveel meegemaakt of gedaan behalve naar school gaan, uit gaan en het "normale" leven leiden in Kaapstad.

Eindelijk begint het er nu op te lijken dat de lente/zomer is aangebroken. Afgelopen paar dagen hebben we alleen maar goed weer gehad en hier hebben we dus goed gebruik van gemaakt. Maandag en dinsdagmiddag zijn we naar het strand in Camps bay gegaan. Dit is een ontzettend mooi strand met uitzicht op de 12 apostelen zoals ze genoemd worden. Dat is een berg met schijnbaar 12 "punten". Heb zelf nog niet echt de moeite genomen om deze te tellen.

Afgelopen paar weken hebben we onze punten terug gehad van onze examens die we in augustus hebben gemaakt en deze heb ik allemaal gehaald.

Afgelopen vrijdag naar we naar Claremont gegaan. Dit is een wijk is Kaapstad waar een aantal clubs staan, een keer wat anders dan Long Street (waar we normaal uitgaan). We zijn toen in Tiger Tiger geweest. Om binnen te komen moest je een blouse of een polo dragen, iets met een kraag. Dit wisten we niet en Benjamin had een normaal shirt aan. Hij had van te voren al wel een polo en een ander shirt meegenomen voor de zekerheid dus daar had die geluk mee.
De club was opzicht best prima, alleen de muziek viel echt flink tegen. Slechte muziek of niet, het bier smaakte er zeker niet minder om!

We hadden besloten om op zaterdag naar The Old Biscuit Mill te gaan. Dit is een kleine markt waar je allerlei soorten eten kan halen. Er waren zelfs poffertjes, kroketten en bitterballen te koop! Die poffertjes kon ik natuurlijk niet laten liggen en heb mijn Duitse en Oostenrijkse hier kennis mee laten maken. Benjamin (Oostenrijker) zei gelijk dat het op Kaiserschmarren leek. Dit is een gerecht wat ik vaak at als we op wintersport waren. Daarna zei die dat hij dat nog een keer ging maken, PRIMA!!

Op dinsdag was het natuurlijk dé wedstrijd van de week, Ajax - AC Milan. We zijn toen naar Tommy's Sports Bar gegaan. Daar gaan we eigenlijk altijd heen als er een wedstrijd van Ajax op is want de eigenaar is zelf Ajacied en dus doet hij er altijd alles aan om dit uit te zenden. Het resultaat was alleen wat minder, #@#$%! Ballotelli!!!

Aankomend weekend gaan we naar Canal Walk Mall. Dit is een winkelcentrum met meer dan 400 winkels, Ik ben heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet!

Voor nu, de groeten!!

1. Alwi:
    3 oktober 2013
    Eten en veel drinken. Meer doe je daar niet. Behalve dan die ene keer, toen je die circus olifant mocht aaien. Wat een saai land!!. Ik denk dat ze jou daar best kunnen missen, dus kom maar gauw terug. Dan ben je net op tijd, om de mest uit stal 1/4 te scheppen. Ik zal de bladblazer alvast klaar zetten. Gr. Alwi