Laatste maand

18 november 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Zo, de laatste maand is alweer ingegaan. Over een maand zit ik alweer in dat koude kikkerland. Het is moeilijk voor te stellen aangezien ik hier nu al bijna 4,5 maand zit en vooral omdat ik nu in mijn korte broek en t-shirt zit en het nog bloedheet heb!

Nadat mijn ouders en mijn zus afgelopen maand langs waren geweest is het eigenlijk best rustig geweest. Begin november startten alle jaar examens en iedereen moest hier dan ook nog genoeg voor doen. De jaar examens bestaan normaal uit de stof die ze het hele jaar gehad hebben, wat aardig wat is.
Mijn eerste examen was op 4 november. Een dag later stond er wat leuks op de planning. We hadden kaarten gekocht voor Ajax Cape Town vs Kaizer Chiefs. De Kaizer Chiefs zijn een van de 'top' teams in Zuid-Afrika. De kaarten kostten 80 Rand (€5,90) dus dat konden wij als arme studenten nog maar net betalen.

Qua wedstrijd was het niet heel veel, maar qua sfeer zeer zeker wel! De Vuvuzela's werden nog in grote mate gebruikt en dit creëerde heel veel sfeer. Het was heel apart want Ajax speelde thuis, maar toch was driekwart van de toeschouwers Kaizer Chiefs fan. Hier kennen ze geen uitvakken enzo, hier staat iedereen gewoon tussen elkaar en ik heb geen één opstootje gezien.

Vorige week woensdag had ik mijn laatste examen en toen zat mijn minor (qua school betreft) erop. Die avond zijn we dan ook uit geweest en heb ik maar even goed gevierd dat ik vakantie had. Dat was de volgende morgen ook heel goed te merken! De rest van de week heb ik eigenlijk helemaal niets uitgevoerd. Dit kwam natuurlijk door het slechte weer en niet door mijn instelling!

Vandaag is de eerste naar huis vertrokken vanuit de residentie. Vanaf eind deze week zullen veel meer mensen vertrekken. Ze zullen of op vakantie gaan (reizen) of ze zullen naar huis gaan.
Vandaag ben ik begonnen aan mijn PADI Open Water duikcursus. Hier zal ik de rest van de week ook nog mee bezig zijn en op vrijdag ben ik van plan om in het Two Oceans aquarium te gaan duiken. Zo zal deze week snel voorbij zijn. Dan beginnen de voorbereidingen voor mij om hier te vertrekken aangezien Masha volgende week dinsdag in Kaapstad arriveert en onze vakantie begint.

Tot over een maand in Nederland!!

Laatste bloggende groeten vanuit het zonovergoten Zuid-Afrika!

1. Yvonne:
    18 november 2013
    Jaja het kleintje komt weer bijna thuis! Geniet van het duiken en de reis samen met Masha en bereid je alvast goed voor op het koude weer.. Ze verwachten hier woensdagavond al natte sneeuw!
    Tot over een kleine 4 weken! :)

X