Eerste 2 weken

24 juli 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Zo, daar zit ik dan. Aan de andere kant van de wereld. Nog steeds een onwerkelijk idee eigenlijk. Ik zal eens over afgelopen dag(en) vertellen, wat een gedoe die heenreis...

Op maandag om 15:30 ben ik dus vertrokken met het vliegtuig. De eerste vlucht naar Dubai was prima. Goed eten, zelfs voor mij veel beenruimte en weinig tot geen turbulentie. Toen we gingen landen in Dubai zat ik zowat tegen het raam geplakt (ik zat aan 't gangpad, dus kun je nagaan wat diegenen naast mij moesten denken) en dat was zeker de moeite waard. WAT EEN UITZICHT! De skyline van Dubai was echt super mooi, alle lichten erbij en dan de hoge gebouwen enz enz enz. Wat een uitzicht was dat zeg. De piloten vertelden ons vrolijk dat het buiten (00:30) nog zo'n 41(!!!) graden was. Nou dat verschil heb ik gemerkt toen ik uitstapte, wat een warmte... En dan het vliegveld zelf. Supermodern, 15 gloednieuwe BMW 5 series voor op het terrein, een metro in het vliegveld die mij naar het volgende perron bracht, een waterval van 50 meter, niks is te gek daar. Alles moet over de top zijn.

Na ongeveer 3,5u gewacht te hebben (intussen 04:30) begon mijn volgende vlucht. Een stuk minder beenruimte dus dat was al het begin van een !@#$% dag...

Na ongeveer 2,5 uur vliegen en nauwelijks een oog dicht gedaan te hebben kregen we te horen dat de piloten beslist hadden om het vliegtuig om te draaien wegens technische mankementen aan de motor. Ja hoor, fantastisch... Ik vlieg ook een keer alleen en krijg gelijk dit. Weer op Dubai aangekomen, 10u inmiddels, kregen we te horen dat de volgende vlucht pas om half 3 zou gaan. Kan dr ook nog wel bij. Na gewacht te hebben tot half 4 (weer een uur vertraging erbij) konden we eindelijk naar Kaapstad vertrekken. Ik had dit keer wel een betere plek, dus dat was een kleine goedmaker.

Om 12:00 landde ik in Kaapstad en om 1:00 zat ik in mijn appartement op de residentie van de Cape Peninsula University of Technology. Na een douche genomen te hebben ben ik gaan pitten want met 2u slaap en meer dan 30u onderweg ben je echt wel kapot.

De volgende morgen had ik afgesproken met een Engels meisje (Laura-Jane) die beneden in het appartement verbleef om de stad in te gaan. Toen we Kaapstad in liepen begon het al gelijk goed. We liepen in een lange straat en ik zag een auto flink gas geven maar ook zag ik een andere auto uit een zijstraat komen. Ik dacht de eerste auto ontwijkt die wel, maar dat gebeurde niet. De auto ramde de andere volop.

Eenmaal in de stad keek ik mijn ogen uit. Wat een stad was dit zeg! Hele mooie gebouwen, marktkraampjes en in elke straat stond wel weer iets anders wat je aandacht trok. Laura leidde me rond als een ware reisgids en zo leerde ik de stad een beetje kennen. ’s Avonds besloten we wat te gaan eten en drinken in Waterfront (wijk in Kaapstad) met een andere jongen uit de UK genaamd Alex. Na het eten ging Alex terug naar zijn appartement omdat hij om 5:30 weer moest opstaan. Laura en ik besloten nog even wat te gaan drinken in Long Street (uitgaansstraat). Dat ‘even’ werd dus 4:00 en daar hadden we de volgende dag nog last van.

De volgende dag was een Nederlands meisje aangekomen (Roman). Die zit bij Masha op school en die kende ik al een beetje. ’s Middags kwamen er nog 5 nieuwe studenten aan (3 Oostenrijkers en 2 Duitsers).
Ik moest die middag ook verhuizen van appartement van B13 naar J24, helemaal bovenin. Daar ontmoette ik mijn nieuwe roommate, genaamd Benjamin. Wij keken eens rustig rond in het appartement en werden niet veel vrolijker. Gebroken tegels, stukken tegels weg, schimmel op het plafond in de douche, de hele koelkast vol schimmel. We besloten dat we de volgende dag maar gingen schoonmaken.
Die avond zijn we naar een foodmarket geweest. Dat werd gehouden in een kerk. Het was eigenlijk een kleine markt in de kerk waar ze allemaal verschillende soorten voedsel verkochten. Ook was er live muziek. Dit was ontzettend apart maar wel heel leuk. Hier leerde ik de andere studenten ook een beetje beter kennen. Daarna zijn we terug gegaan naar onze kamer en vroeg gaan slapen want we waren allemaal best moe.

Ik zit er al bijna 1,5 week en de tijd gaat echt enorm snel. Onze kamer zit nu vol. We hebben Benjamin (Oostenrijk), Willem (Nederlands) en Timo (Duits). Toen ik hoorde dat hij Timo heette schoot ik in de lach omdat onze hond ook zo heet. Ik heb het hem maar niet verteld haha. Het lijkt wel klein Duitsland hier. Super veel Duitsers, onkruid vergaat niet blijkt wel haha.
Nog steeds geen wifi dus ik moet het hebben van internet cafés en wifi in bars en restaurants. Ik vergeet elke keer dat ik hier ben om te studeren maar tot nu toe voelt het aan als vakantie.

Vorige week zijn we lionshead op geweest en dat was echt wel de moeite waard (zie foto's). Daarna zijn we nog naar het Two Oceans Aquarium geweest, wat ook heel mooi was maar het was wel kleiner dan verwacht dus dat was wel jammer.

Deze week zijn de lessen begonnen en mijn rooster heeft mij 2 dagen per week vrij gegeven, Chill! Ik zit een gymzaal met 25 andere studenten in echte oldskool bankjes, dus dat is best een omschakeling maar wel heel vet om mee te maken.

Nou dit was t voor deze keer. Till next time!

1. Madeleine:
    24 juli 2013
    Blijven schrijven René! We horen van Masha natuurlijk wel wat maar het is echt leuk om jouw verhaal zo te kunnen volgen!
  2. Iman J. lems:
    24 juli 2013
    Nu al zo`n eneverend verhaal en gave foto`s. Als dat een voorbode is voor wat je nog gaat meemaken beloofd dat wat.
    Veel succes en plezier.