New update!

14 augustus 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Tijd voor een nieuwe update!

Afgelopen woensdag was het zover, de wedstrijd Vasco da Gama – Ajax Cape Town in het Green Point Stadium. Ik ging met hem mee naar binnen en hij leidde mij een beetje rond. Hij liet mij de kleedkamers zien. Echt een raar idee dat in deze kleedkamers de beste spelers ter wereld hebben gestaan. Daarna liepen we door de spelerstunnel naar het veld, wat een gevoel was dat zeg! Ik kon niet stoppen met glimlachen. Ik kan me niet eens bedenken hoe het moet zijn om in een vol stadion door die tunnel te lopen. Het stadion zelf is echt prachtig. Ik was echt blij dat ik het leeg zag. Over 2 weken zie ik het stadion vol, want we hebben kaarten gekocht voor de wedstrijd Ajax Cape Town – Orlando Pirates. Dat is een van de topteams in Zuid-Afrika. Natuurlijk wilden we goede plekken en dus hebben de duurste kaarten maar gekocht. Deze kostten wel 80 rand, dat is maar liefst €6,16 hele euro’s! Rip uit ons lijf dus…  De wedstrijd eindigde in een 0-0 gelijkspel.

Op vrijdag was het hier een nationale feestdag, Womensday. Wij hebben deze dag benut om als echte toeristen een hop-on hop-off tour te doen, waar we bij besloten om naar 2 wijnboerderijen te gaan en wat wijn te gaan proeven. Bij de eerste wijn boerderij hadden ze echt lekkere wijn, en dat zegt iemand die bijna nog nooit wijn heeft gedronken. De tweede boerderij was een stuk kleiner. Het was een klein huisje met een grote tuin waar verschillende tafels stonden. Daar kwamen ze de wijn aan tafel brengen. De wijn zelf vond ik minder lekker dan de vorige, maar de plek was echt geweldig.

Dus al met al een geslaagde dag!

De volgende dag hadden we afgesproken om naar Bo Kaap te gaan. Dit is een wijk met gekleurde huizen waar de afstammelingen van de moslimslaven wonen. De reden dat de huizen in verschillende kleuren geverfd werden was als stil protest tegen het discriminerende bewind van de blanke Zuid-Afrikanen tijdens de apartheid. Het zien van deze kleine, gekleurde huisjes was heel apart en indrukwekkend.

Op maandag had ik deel 2 van de workshop, en wederom was het zeer interessant! Jammer genoeg was dit de laatste keer. Vanaf volgende week zijn het weer gewone lessen op maandag…

We hadden ons ingeschreven voor surfles op maandagmiddag maar dit ging door het slechte weer niet door. Om deze reden hadden we ons op dinsdag ingeschreven voor de surfles op woensdag en deze ging wel door. Het lijkt allemaal zo simpel als je het van ver ziet maar geloof me, het is toch een stuk moeilijker als je zelf daar in de (ijskoude!!!) zee ligt. Het ging opzicht best goed voor de eerste keer, al zeg ik het zelf. Ik heb 2 golven helemaal gestaan en de 9998 golven ben ik tijdens het proberen te staan mijn board de vissen in de zee van dichtbij gaan bekijken. Na ongeveer 1,5u in de zee hebben gelegen en ijskoude voeten gekweekt te hebben vond ik het genoeg geweest. Nieuw ronde nieuwe kansen volgende keer!

1. Alwi:
    14 augustus 2013
    Volgens mij heb jij het daar veel te druk om te leren! Erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Zuid Afrika. Groetjes van Alwi, Silvia en kids.
  2. Iman J. lems:
    14 augustus 2013
    Womensday??? Er is al een moederdag, secretaressedag, verjaardag, valentijnsdag, internationale vrouwendag, koninginnedag (ok, nu niet meer maar wel heééél lang geweest)
    en niet te vergeten alle weekenden. Gekker moet het niet worden:)

Grappig, hier heb je een club uit 020. Daar heb je een club met bijna dezelfde naam uit bijna hetzelfde getal, 021. Weer:)

Maar ik lees het al, naast het lesprogramma maak je nog genoeg mee. Keep it up René
  3. Yvonne:
    14 augustus 2013
    Je Nederlands wordt er niet beter op lees ik wel broertje!! Heb jij rippen of ribben in jouw lijf? ;) Haha, geslaagd voor de inburgeringscursus!
    Leuk om weer iets van je te lezen en dat je je al als een echte toerist gedraagt. Dat surfen lijkt mij ook wel erg gaaf!
    En dat jij nog eens zou zeggen dat wijn best lekker is.. Wat heb je met René gedaan?? Voor goede wijn moet je naar Stellenbosch gaan (niet ver van Kaapstad), dat schijnt tevens een heel leuk Nederlands/Afrikaans stadje te zijn..

Deze week skypen we even oké? En succes met leren? ;)